Wharfedale Diamond 10.1 boekenplankspeaker

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 27 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Wharfedale Diamond 10.1 boekenplankspeaker op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

djdrie 30-12-2013

Een aantal dagen heb ik deze speakers nu in huis maar ik ben niet zoals anderen goed te spreken over het geluid wat er uit komt. Mijn eerste indruk was meteen wat klinkt het geluid dof. Lage tonen komen er wel goed doorheen, maar bij het hoog mis ik toch aardig wat. Het komt me allemaal ook wat geknepen over.

Misschien kan de dit maken hebben met de combinatie van
Ik hoor ook best wel dat er een bepaalde kwaliteit zit in deze speaker maar het geluid is niet echt open, helder en prettig om naar te luisteren ook niet. Soms klinkt de muziek alsof je onder water zit.

Had nog een setje goedkope sony luidsprekers liggen die van "het goed" afkwamen, maar daarbij is de helderheid, directheid en muziek wel zoals ik wil of verwacht. Alleen net iets te weinig laag door het formaat.

Heb de warfedale speakers aangesloten op een tamelijk nieuwe set, onkyo 8050 receiver en een marantz 6004 cd speler. Misschien een rare combo, maar via de sony speakers klinkt het vrij goed. Voorheen had ik Yamaha en Kef set, maar beide werken helaas niet meer.

Ik denk ik dat de warfedales maar terugstuur en het bij sony ga zoeken (al dacht ik dat een merk als sony afbreuk zou doen aan mijn set). Duurzaamheid weet ik niet, het design vind ik trouwens wel top bij warfedale. Een hele mooie speaker, alleen jammer dat het niet is wat ik zoek in het geluid.

Anton3111 05-06-2013

Heerlijk geluid wat er uit deze luidsprekers komt. Mijn woonkamer is 22 vierkante meter en dan is 87 db output wel genoeg. Mijn Onkyo TX-NR414 kan ze makkelijk aan en je kan redelijk hard gaan, maar daar heb ik ze niet voor gekocht. Tot behoorlijk hard geen vervorming in de bas. In tegenstelling tot mijn oude luidsprekers (KEF uit '91) geven deze speakers een heerlijke lage bas ook bij laag volume. Lekker warm geluid, en het klopt dat elke muzieksoort er goed op klinkt.
Films met effecten zijn ook geweldig met alleen twee van deze luidsprekers.
Verder een hele goede balans tussen hoog, loepzuiver midden (bij goede zangopnames ga je dit echt merken) en heerlijke bas. Het uiterlijk doet ook niet onder. Ik heb voor de walnut uitvoering gekozen. Die was ook op voorraad bij de Hifi Corner, en de volgende dag in huis.

sosray 28-01-2013

Ik heb deze gekocht voor in de woonkamer als 2de set, ze zien er prachtig uit en de prijs ja zeker waard om te proberen en dus zo besteld. Zonder beluisterd te hebben. Ik heb ze aansloten op een marantz pm versterker wat mij meteen opviel is dat er een redelijke mooie Bas uitkwam het midden gebied komt er ook sterk uit, wat tegenviel zijn de hoge tonen deze wordt achter gehouden wat dus tegenvalt. Ik heb dan ook de speakerbox open gedooid en ja zelfs van binnen een knap binnenwerkje goed afgewerkt en een echte 2weg filter om het hoog midden te scheiden hebben ze gekozen voor een 8.2 uf ik heb deze vervangen voor een 4.7 uf je zou nog voor lager kunnen gaan maar dan moet je spoel ook aanpassen. Na deze aanpassing kastjes weer dicht en ja daar komen de hoge tonen te voorschijn! Maar conclusie een zeer mooie speaker die ook nog goed geluid geeft en voor deze prijs hier kunnen de meeste merken niet tegen op !!! Dus zeker een aanrader. Ray

Ton5 15-12-2012

Het is maar van welke kant je bekijkt.
Deze speaker ziet er puik uit. Het is echt netjes afgewerkt en doet klassiek aan. Wat betreft de geluidskwaliteit krijgt hij een voldoende. Ik ben niet zo lovend als de anderen. Als musicoloog en audiofile vind ik deze speaker leuk maar niet uitmuntend. Hij geeft een vol warm geluid, maar met weinig details. In de hogere tonen laat hij het mijnsinziens afweten. Dat hoor je vooral bij vocale muziek waarbij zangstemmen worden gebruikt zoals bij oude muziek, religieuze muziek of jazz. In de bas laag klinkt hij beschaafd en vervormd niet. Al met al een warm, maar wat wollig en niet echt sprankelend.

DaanVT 22-09-2012

Ik heb deze speakers gekocht als aanvulling op mijn 6.1 surroundset. Mijn oude satellietspeakers miste net het vermogen om de middentonen goed weer te kunnen geven.

Ik was blij verrast toen ik deze Diamond 10.1 speakers voor het eerst beluisterde. Wat een prachtig geluid voor deze prijs en dit formaat ! Natuurlijk moet je voor een echt diepe, voelbare bas een subwoofer of speakers met een grotere driver hebben maar als je die reeds hebt, of hier minder hoge eisen aan stelt zijn deze speakers echt een aanrader. Je kunt voor dit geld echt niets beters kopen!

joop kruup 02-07-2012

Na aanleiding van jullie reviews was ik zo benieuwd
dat ik deze boxen op proef hebt besteld,om ze met m,n
jbl zuilen van 700 eu. te vergelijken.Ze zijn aangesloten op de onkyo 609 reciver,en als audiofiel
ben ik zo verbluft dat ik ze hou.Ik kwam eerder al bij div.prof audio zaken en het advies was telkens
meneer begin er niet aan zuilen kun je niet met deze
boxjes vergelijken maar helaas ze hebben ongelijk.
het geluid is verbluffend een aanrader.Maar misschien
dat ze op een andere reciver minder klinken, dus het blijft persoonlijk.

Alerte k 24-06-2012

Sinds een tijdje deze prachtige speakers aangeschaft om te luistere wat voor een geluid dit voort brengt. Ik heb ze aangesloten op een marantz versterker (PM KI Pearl lite) icm de NA7004 netwerkspeler. Voor deze prijs is er in mijn oren weinig tot niets beters te verkrijgen. Je zou zeggen hoe zwaarder de speakers des te beter het geluid, daar is hier niets van te merken. Ze wegen in verhouding weinig maar het geluid is daar in tegen fenomenaal. Een echte aanrader.

MarcoS2222 25-04-2012

Sinds kort in het bezit van een set en ik ben zeer tevreden over zowel de prestaties als het uiterlijk van deze luidsprekers (grill is er bij mij standaard af). Besteld bij HiFi Corner en had ze een dag later in huis. Wat achtergrond informatie: Ze worden gevoed vanuit mijn laptop -> HRT Music Streamer 2 -> Braun atelier A1 versterker (het oude beestje functioneert op z'n 32-jarige leeftijd nog uitstekend) -> luidsprekers. Het geluid kan makkelijk grotere kamers vullen ondanks het compacte formaat, ik heb ook gemerkt dat ze het niet erg vinden om wat dichter op een muur te staan. De prestaties worden hierdoor niet erg nadelig beinvloed, dus ook voor kleinere kamers uitermate geschikt! Voor een budget setup zoals die van mij dus zeer aan te raden! Duurzaamheid kan ik nog niks over zeggen, ze zijn inmiddels pas een paar weken in mijn bezit. Gewoon halen, je zult er geen spijt van krijgen.

DannyM 28-02-2012

Deze Wharfedale Diamond 10.1 speakers (blackwood afwerking), aangesloten op een Onkyo TX-SR309 receiver, klinken echt verbluffend. Heel mooi fris en helder hoog, een mooi rustig midden gebied en de lage tonen zijn ook goed aanwezig. (Voor degene die van extra laag houden en wat meer power willen raad ik echter de Diamond 10.2 aan, die zijn iets groter en gaan nog lager.)

De speakers zijn geplaatst in een behoorlijke grote huiskamer maar ze hebben geen enkele moeite om deze te vullen met goed geluid. Ze zijn echt heerlijk om naar te luisteren.

Het design van deze speakers is fantastisch! Heel mooi afgewerkt en met de zwarte piano lak (te zien zonder frontje) ook erg netjes.

De aansluitingen zijn erg sterk en de bi-amp mogelijkheid is ook super.

kef-vespa 23-01-2012

Ik heb mij de Daimond 10.1 aangeschaft voor dag dagelijks gebruikt in de keuken. Ze werden vandaag geleverd en heb ze even aangekoppeld om deze te testen op mijn denon 1910. En ik moet toegeven ik werd verrast deze klinken fantastisch lekker helder en hebben heel wat laag in hun mars. En dat allemaal uit dat kleine kastje. Ik ben zo positief verrast dat ik hun grotere broedjes in huis haal om hen te vergezellen en mijn huidege luidsprekers te vervangen. Momenteel heb ik Bose luidsprekers. Bose 301 serie 5 / 161 / vcs10 en was altijd wat septische over de kritiek hieromtrend maar ik kan deze nu beamen als zo een klein en goedkopere luidspreker hen uit mijn salon kans swieren hoe moeten dan luidsprekes klinken uit hun prijsklasse ????? lol Ps deze staan deze dus binnen enkele weken dus tekoop lol ;-)

Dr. Wiley 13-09-2011

Gekocht i.c.m. de Pioneer miniset X-HM50.
Ik wilde iets compacts i.p.v. grote component stereoset.

Eigenlijk spreken de voorgaande reviews wel voor zich en kan ik zeggen dat het uitstekenden speakers zijn. Ik heb ze ook gekocht naar aanleiding van review i.c.m. met de Pioneer.

Gewoon ideale speakers van goede prijs- en kwaliteitsverhouding. Warm en zuiver geluid. Vele malen beter dan standaard miniset speakers die altijd erg klein klinken. Die zijn leuk voor in de keuken ; )

Kortom een dikke vette 8 !

P-A 05-09-2011

Ben erg positief over de Wharfedale 10.1. Erg mooi helder en diep geluid. Ook de aansluitmogelijkheden zijn top. Heb ook de centerspeaker 10 CS aangeschagt. Wil dus een surround set aanschaffen van Wharfedale. Bij mijn huidige systeem miste ik kwaliteit bij cd's (stereo) maar met deze geluidsboxen is het geweldig. De speakers via eshop gekocht. snelle levering. Kortom: een betaalbare speaker die kwalitatief te meten is met veel duurdere speakers. (heb de speaker overigens eerst wel beluisterd bij een dealer, maar was zo'n onvriendelijke verkoper, dat ik daar geen aankoop heb gedaan) Maar kon daar wel vergelijken, en dan komt deze speaker er gewoon erg goed uit!

rosewood 28-06-2011

----------Update review, 28-6-2011----------
Hierbij mijn tweede revieuw;Na enige maanden de Diamond 10.1 in huis te hebben,mag ik opmerken dat ik een zeer fruitige box heb staan.De tweeter van dit boxje doet zijn werk fenomenaal,zo goed zelf dat je je verbaast over de meerwaarde, wat dit boxje aan je eigen bekende muziek collectie toe voegd.Wanneer je deze boxen aanschaft,ze hebben enige inspeeltijd nodig.Maar een ding is waar,de rimpels en de kraaien pootjes zijn in eens bij uw favorieten verdwenen.

---------1e review, 7-3-2011--------
zelf altijd een B&W 602 in de huiskamer gehad,maar vanwege mijn leeftijd 60+ werden mij deze boxen te onduidelijk wat betreft spraak en de hoge tonen.in een ander review over de 10.1 gelezen,dat deze boxen uitermate geschikt zijn voor 60+ ,en inderdaad,zowel spraak, zang, en de detailering van de muziek instrumenten zijn deze duidelijk hoorbaarder,veel beter als de B&W 602,de wharfedale 10.1 is een prima muziekale box,maar wat betreft de diepte in het weergeven had ik beter voor de 10.2 kunnen gaan.

Zondernaam122 28-02-2011

Ik heb lang gezocht naar betaalbare luidsprekersen dan raakje al gauw de kluts kwijt. Hoe kan het dat luidsprekers van € 500,00 een veel slechtere beoordeling krijgen dan veel goedkopere luidsprekers. Na het beluisteren van Focal, Monitor en Kef luidsprekers van ongeveer € 400,00 kwam ik ook de Warfedale Diamond 10.1 tegen. Ik stond werkelijk verbaasd over het heldere en transparante geluid van deze luidspreker. Dit is echt waar voor je geld mooi van vorm, solide en werkelijk prachtig geluid.

nightf3v3r 28-02-2011

Schitterende speakers, aangesloten op een Pioneer microsysteem. Wat een geluid, en wat een bas. Wij hebben een kleine woonkamer en onze hifi kan een subwoofer hebben, maar deze Wharfedale's kunnen met gemak het behang van de muren af halen! Heel helder ook, zuiver.. Prachtige afwerking ook, mooi zwaar en solide gebouwd. (Wie een mooi alternatief zoekt voor de duurdere Wharfedale speaker-stands, denk eens aan NorStone speaker-stands lijn. Ik ben voor de 'Esse Stand' gegaan, met rode voet. Bij hificorner.nl voor €109 per paar(!)....)

JOF 26 20-01-2011

Voor een boekenrek speaker een top speakerset. Een werkelijk verbluffend geluid en een top design met een top afwerking. Werkelijk een aanrader.

pascal281273 04-01-2011

Superspeakers!!
Voorheen een bose acoustimass set gehad, maar deze speakers spelen de Bose helemaal weg. Wat een detail en diepte. Herontdek mijn CD collectie helemaal opnieuw. Ik heb ook de bijpassende glazen speakerstands erbij gekocht. Echt een plaatje in de woonkamer. Wij hebben niet echt een kleine woonkamer maar deze speakers vullen de ruimte goed. Ik had ze eerst aangesloten op een surround receiver van pioneer. Maar sinds 2 maanden ben ik de gelukkige bezitter van een Marantz CD receiver, Cr 503.
Ook dit was weer een enorme verbetering t.o.v. de surround receiver. Het wattage bij die surround receivers moet met een korreltje zout worden genomen. Die stereo versterker levert echt meer power en veel meer detail dan een surround receiver.
Top produkt zowel de speakers alsmede de versterker, topcombinatie!!

audiofreak007 03-01-2011

Echt geweldige speakers! Ik heb ze aangesloten op een pioneer VSX-520, klinkt erg goed. ik weet alleen niet hoever ik de volumeknop kan open draaien, want de versterker levert 130 watt per box. Zeker een aanrader!

Aad89 30-11-2010

Deze set speakers oogt mooi; het hout is mooi afgewerkt en de voorkant ziet er zonder gaasje ook erg gaaf uit. De geluidskwaliteit vind ik verrassend voor deze prijsklasse. De hoge tonen bevatten erg veel detail, en met name de bastonen verbazen me; ik had niet verwacht dat zulke kleine speakers zulke goede en vooral precieze bas konden leveren. De verhoudingen zijn allemaal mooi in balans, en voor een kamer van onder de 20m2 geven deze speakers ruim voldoende power. Ik kan me niet voorstellen dat iemand van de aankoop van deze speakers spijt zou hebben.

hawo1965 29-11-2010

Ik was eerst sceptisch over het formaat. Ik had het idee dat een goede bas alleen uit vloerstaande speakers kan komen. Zat ik even fout, zeg!!! De bas is meer dan voldoende aanwezig, en klinkt absoluut niet wollig. In deze speakers zit een heel warm aangenaam geluid, echt een aanrader!!!!!

rinus kl 18-09-2010

Gisteren bij Eshop besteld en vandaag kon ik nog net de postbode om 9 uur opvangen voor hij mijn deur inrende. zo snel is nog nooit iets bij mij geleverd.
Heb deze speakers na goede recenties gekocht en samen met de standaards een geweldig aanblik. Over het geluid? Daar word je wel even stil van. In 1 woord geweldig voor deze grootte

Ancana46 07-09-2010

Geweldig geluid voor zulke kleine boxen.

aangesloten op een Marantz 2238 vintage receiver uit 1977 van 2x 38 echte watt's
wat een mooi geluid

deze waren alleen bedoeld om wat geluid uit de vintage receivers te krijgen daar zijn ze eigelijk te goed voor ze staan bijna elke dag te spelen
echt hun geld waard.

Onni88 10-08-2010

Fantastisch geluid. Zowel zacht als hard volume mooi warm geluid. Aangesloten op een nieuwe Yamaha RX 497.
Voor dit geld vind je volgens mij geen betere.

ABC_123 17-06-2010

Nu een paar weken deze luidsprekers in bezit en ik ben er zeer content mee. Veel detailering in het geluid dat er vervolgens voor zorgt dat het muziekstuk in geheel goed klinkt. Mijn vorige set gaf ook goed geluid, maar met deze is het meer genieten van elke cd. Ze zijn mooi van formaat en zoals vaak genoemd wordt, een 2-weg luidspreker is vaak beter dan een 3-weg luidspreker in dezelfde prijs klasse. Zoals eerder genoemd is deze luidspreker zeker een aanrader. Het is niet voor niets dat de 10.1 van Wharfedale hoge ogen scoort in testen.

gert87 12-01-2010

Deze Wharfedale luidsprekers klinken geweldig, veel detail en mooie bas en hoog. Ze zijn bi-amping aangesloten op een Marantz M-CR502 en daardoor veel detail te horen. Ik vind deze luidsprekers zeker een aanrader, zeker voor dit geld!